KETAHUI TEKNIK UNTUK TAMPILKAN BISNES ANDA DENGAN KELAINAN

Wednesday, August 6, 2008

Workshop Dr. Irfan Khairi

Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Dr. Irfan Khairi diatas Workshop yang diadakan yang baru sahaja berlangsung pada 2hb Ogos. Workshop ini benar-benar dapat membantu saya melakukan sesuatu yang saya tak pernah saya sangka yang saya dapat melakukannya!,Walaupun saya berlatarbelakangkan IT!(dulu saya ambil kos IT, tapi part-time dan tidak pernah di praktikkan!) Sebenarnya boleh dikatakan saya Buta IT memandangkan arus permodenan yang terlalu deras membuatkan saya jauh ketinggalan!Sebelum saya menyertai Workshop ini saya hanya tahu sign in dan sign out serta baca e-mail,itu sahaja! Pasti anda tertawa dengan kejahilan saya dalam IT ini!Sememangnya semasa dalam Workshop, saya agak jauh ketinggalan berbanding dengan peserta yang lain, apabila mereka bercakap mengenai IT dan ayat-ayat internet, saya terkedu!malu sendiri!Tapi Alhamdulillah,Dr. Irfan telah Mencelik kan saya, dan sekarang saya sudah berjaya mencipta blog sendiri!(walaupun orang lain mungkin petik jari shj mencipta blog). Bagi saya, saya amat bangga dan sekurang-kurangnya apabila saya kini bercakap mengenai internet, saya sudah tidak malu lagi! malah dengan bangganya saya pula yang menunjukkan dan mengajar orang!Dr. Irfan sememangnya seorang yang benar-benar ingin kita berjaya, bukan hanya menjayakan workshop,dan berlalu pergi..malah beliau telah memberikan ilmu yang begitu mendalam serta tip tip yang boleh digunapakai dalam membina laman web yang menjual. Tidak sia-sia saya melabur untuk menyertai Workshop ini ..amat berbaloi dan ilmu yang saya terima berlipat ganda jauh lebih mahal lagi harganya,sepatutnya.... terima kasih doc.

JADI DALAM LANGKAH PERTAMA untuk memulakan Perniagaan Internet, saya perlu brainstorm idea idea dan skop market. Saya sudah ada beberapa idea yang saya rasa boleh diniagakan dalam Internet, dan saya masih lagi study idea idea itu.






3 comments:

Anonymous said...

waaah hebat la dapat pergi ke worksyop tu..tahniah semoga berjaya...setakat ni worksyop internet saya x pernah lagi byk belajr dr forum n ebook je.....
-------------------------------
http://usahawankekal.wordpress.com

Aida said...

usahawan kekal> wah ..u hanya blajar dr forum & ebook jer? u lagi hebat ler klu cam tuh.. i sendri skrg lom stat lg laman web.. tp Alhamdulillah.. IK banyak membantu... banyak sgt! sbab diorang mmg nak kami semua berjaya ..i pun masih menimba ilmu untuk laman web yang mjual spy i taknak gagal bila dah lounch nanti..dan skrg i masih dapat bimbingan IK lagi..n i suggest u, klu ada duit lebih, p ler wokshop IK, memang berbaLOI sgt.. ilmu yang kita dapat lebih berganda ganda dari harga Rm 840 tue...memang u takkan rasa rugi...trust me!

Anonymous said...

tak la hebat sangat tp dh lama gak la cuba2 perniagaan internet just main2 je sebelum ni...plg byk pun dpt dari affiliate program....skrg nak blaja adsense,zango...bkn takde idea nak buat produk sendiri tp tgh buat research market dulu hehehe...