KETAHUI TEKNIK UNTUK TAMPILKAN BISNES ANDA DENGAN KELAINAN

Thursday, August 21, 2008

ILMU, BACA, ILMU, BACA

Topic kita kali ini tentang pentingnya Ilmu dan membaca.. saya sebenarnya baru tersedar yang saya rupanya terlalulah kuno dan banyak yang saya tak tahu..tentang segala nya....sejak menyertai Wokshop IK baru lah saya sedar betapa penting nya membaca...(maklumlah.. saya memang seorang yang tak suka membaca!) tetapi, bila saya tersedar ttg kepentingan membaca.., tiba- tiba naik semangat dan minat saya untuk membaca!

sebab saya nak tahu apa yang saya dah lama ketinggalan dan bila orang sebut tajuk buku,,ceh..orang lain dah tahu..tapi saya??




hhmmm.. nilah padahnya sebab tak membaca..

Jadi selama dah 29 tahun ni saya hidup, (tolak waktu sekolah 11 tahun) so, 18 tahun saya dah rugi... rugi yang teramat sangat..rugi kerana tak minat membaca!


Jadi saya menyeru kepada semua supaya terapkan minat membaca.. dulu semasa saya kecil, saya selalu tengok IKLAN "Minat Membaca Amalan Mulia", tapi sebenarnya ia tak memberi sebarang makna langsung pada saya..sehinggalah saya leka pada usia 29 tahun nie..dan sehinggalah saya menyertai Wokshop IK..(Terima Kasih IK)


(saya nak suruh orang iklan tu tukar word tu jadi cerita pendek akibat tidak minat membaca! setuju tak?supaya iklan ni lebih effective!)


Baru 2 minggu saya mula membaca, Alhamdullillah.. banyak yang saya dapat..



  • Inspiritual quote dan fungsi nya-penting! kena ada inspiritual Quote nie.

  • Visualize vision -supaya menaikkan semangat mencapai visi kita.

  • The Secret - ni buku yang saya nak cari, sebab Ik selalu sebut mengenai nya dan yang paling menarik perhatian saya ialah, wife IK guna "The Secret" untuk dapatkan baby lahir pada 08-08-08..and it's work.. dah lahir dah pun.. WOW..bagus tak?

  • konsep Rich Dad Poor Dad

  • dan banyak lagi...

tapi yang penting sekarang ialah buku "The Secret" dan saya akan lahirkan baby saya pula pada 09-09-09.. :o: ;) :D ..


p/s : Doakan saya dapat baby lelaki..T.Kasih..




4 comments:

Asraff Ruslan said...

blog yg menarik......
kite berkongsi minat yg same....
nak jd jutawan......
sy dah letak blog akak kat blog sy......
boleh le akak letak blog sy kat blog akak ye.....
thank.......
www.asraffruslan.blogspot.com

Anonymous said...

yup..membaca itu amalan mulia...jangan mals membaca..bangsa membaca bangsa maju....dan yang penting jangan kedekut berbelanja untuk ilmu.......

Aida said...

asraff> tq ..it' a beginning.. banyak sangat yang perlu kita buat untuk jadi jutawan..really dah letak blok akak? oo tq very much..
ok nanti akak letak blog asraf kat sini ek.. tq
usahawan kekal > memang betul.. saya setuju.. saya pun baru je mula membeli buku...

Asraff Ruslan said...

erm.....
sy amik je kak gmbo tu kat tenet...
pas tu tulis le sket2....
baru je berjinak2....
sy baru je letak akak punye blog....
sblm ni ubahsuai sket blog......
hehehehehe......